“I-am zis ce să facă de n ori și tot nu face. Am să îl concediez și pe acesta!”
Mulți antreprenori cred că dacă i-au spus angajatului ce are de făcut și i-au dat resursele necesare, ar trebui să vadă și rezultatele.
Când nu se întâmplă, sar să salveze situația. Numai că asta în timp se traduce prin epuizare: de câte ori poți să îmbraci pelerina de erou, să îți salvezi angajații fără să te frustrezi sau să simți că vorbești degeaba?
Una din cele mai importante responsabilități ca și antreprenor/manager este să aduci claritate. Rolul tău nu este să faci task-uri în locul oamenilor tăi sau să devii asistentul echipei. Și nici salvatorul său.
Poate că vezi claritatea ca o listă de sarcini pe care le dai oamenilor. Însă această claritate are mai multe nivele și presupune:
- Clarificarea viziunii;
- Clarificarea obiectivelor și a strategiei macro;
- Claritatea asupra rolului angajatului (și a celorlalte roluri din firmă);
- Claritatea rezultatelor pe care e nevoie să le aducă (rezultate, nu task-uri);
- Clarificarea performanței (KPI, sisteme/procese folosite ca să asiguri standardul și să menții performanța);
- Și nu ultima… claritatea așteptărilor.
Cu alte cuvinte, ca angajat și parte din echipă, am nevoie să știu de ce mă trezesc dimineața ca să vin să lucrez pentru tine și nu pentru altcineva, care e viziunea care îmi dă energie, care sunt obiectivele pentru care trag în următoarea perioadă, care e rolul meu în firmă, cum contribui eu la aceste rezultate specific, ce KPIs am – ca să știu când fac o treabă bună și când rotița de care sunt eu responsabil în sistem funcționează eficient și care sunt real așteptările tale… acelea pe care oricum le zici continuu în gândul tău.
Nu te mai băga în “a face”, nu acolo e soluția magică. De fapt, soluția magică nu există. Există antreprenori, care își asumă rolul cu adevărat și își alocă timp să aducă claritate în business-ul lor.
Du-te înapoi în rolul tău.
Pentru wiseleader-ul din tine,
Diana.