Punct critic în gestionarea echipei, ignorat de mulți manageri

Sunt mulți manageri care se uită la angajați să vadă ce nu știu să facă bine ca să știe ce au de îmbunătățit. Dar prea puțini se uită la punctele forte ale colegilor lor și la cum le pot folosi strategic pentru a maximiza rezultatele din echipă. 

Așa că, îți propun să faci un exercițiu: ia fiecare om din echipă și scrie punctul lui forte pe rolul lui. Și explic: 

Prima dată, atenție, pe rolul lui. Nu te interesează să zici cum e el ca și om, cum te înțelegi tu cu el, te interesează să vezi dacă e potrivit pe rolul lui sau nu. Așa că, te gândești la ce abilități are nevoie ca să livreze rezultatele asumate și care îi este cea mai antrenată. Unde te poți baza pe el și știi că prin asta aduce un impact major în rezultatele voastre. Care e abilitatea cu care contribuie cel mai mult la rezultatul mare dorit de companie?

Foarte important aici este să îl identifici și să îl scrii specific. Asta înseamnă că nu scrii “vinde bine” ci mai degrabă “știe foarte bine să treacă peste obiecții și asta îl ajută să își crească continuu conversia”.

Specific înseamnă și: 

 “E un strateg bun și știe cum să gândească funnel-urile pentru a aduce rezultate”

“Știe foarte bine să își adapteze limbajul la diferite personalități de client și asta îl ajută să închidă vânzări ușor”

“Știe să indentifice ușor și corect nevoia clientului”

“Știe să lucreze foarte bine în echipă, să maximizeze resursele – de asta reușește să treacă peste target aproape lunar”

“E un executant foarte bun și responsabil, asta îl face un om de bază pentru managerul lui”

“E foarte organizat și nu îi scapă detalii – de asta clienții preferă să lucreze cu el pentru că îi ajută rapid”

Și așa mai departe. Practic, îți pui ochii de detectiv și cauți cauza reală din spate. 


Hai să îți mai dau un exemplu:

Vinde bine. 

Ok, și ce îl ajută să vândă bine? 

Păi știe să identifice nevoia bine, știe să negocieze bine și încheie ușor vânzarea.

Bun. Și dacă e să te uiți la rolul lui, la ce vinde, la profilul de client și la cele 3 abilități: care e cea care îi determină de fapt succesul în proporție de 80%? 

Faptul că identifică bine nevoia clientului, pentru că se face prea puțin asta real, în piață în domeniul nostru.  

Îți adresezi întrebări până ești sigur că din piesele de masă, ai ales piesa care influențează cel mai mult. 

Când știi asta, vei ști ce fel de proiecte sau rezultate să îi delegi, ce să nu îi delegi, cu cine să îl pui în micro-echipe să lucreze, unde să îi ceri ajutorul, unde să îl apreciezi, unde poți să îl pui să facă inducție și cu alții, unde să îl pui să facă proceduri, unde să îi creezi un context să performeze etc.

Știu, antreprenorule, că ești obișnuit să te uiți la echipa ta și să zici ce nu merge bine, dar ce zici să te antrenezi în a-ți vedea și comorile din interiorul business-ului? 

Spor la detectat puncte forte, strategule!

Diana 

Distribuie articolul:

Hai în comunitatea Wiseleader

Vrei să lucrezi cu Diana Crișan o zi pentru dublarea productivității?

Te așteptăm la sprintul Dublează-ți productivitatea, dublează-ți REZULTATELE

10 iunie 2023

Te-ar putea interesa și următoarele articole

Planificarea anuală / trimestrială