Tocmai ce am încheiat planificarea anuală pentru Wiseleader și simt să îți împărtășesc și ție o bucată din ea.
Nu de alta, dar a fost una din cele mai echilibrate planificări pe care le-am avut vreodată. Și am făcut multe planificări și trimestriale și din rolul de manager și din rolul de consultant/facilitator.
A fost o planificare în care am simțit că am fost prezenți pe bune, în care am construit pas cu pas la ceva mai mare, în care au curs lucrurile natural, în care ne-am văzut limitele, dar ne-am și extins perspectiva. O planificare în care am lucrat cu adevărat în echipă.
Și în această dimineață, am stat să mă gândesc ce anume ne-a ajutat să avem o așa planificare bună și cu ce am rămas cel mai important din ea.
Pe de-o parte, cel mai important factor care a ajutat la a avea o planificare eficientă a fost pregătirea mea de înainte cu o lună.
Pregatirea liderului este, din punctul meu de vedere, un must. E atât de importantă în planificare pe cât de importantă e locația actuală pentru GPS în setarea unui traseu spre o destinație.
La mine a fost așa: în luna Decembrie pe la început, mă simțeam pierdută. Pe lângă oboseala acumulată (multă, că îmi place uneori să trag prea mult de mine), simțeam că nu mai am claritate în viziune, simțeam că am stat prea mult în “a face” și mai puțin în a gândi strategic.
Aveam senzația că stau în bula mea și că îmi ignor potențialul, atât al meu, cât și al echipei. Simțeam că fac multe pentru mulți, dar nu fac esența.
Așa că, mi-am luat câteva zile pauză, pentru a sta cu mine și pentru a mă pregăti pentru planificarea anuală. Am schimbat contextul, și am plecat din sudul Spaniei, în nordul țării.
Și asta pentru că e incredibil cât de mult contează să schimbi contextul, energia din care te uiți la lucruri, ca să poți observa ce nu vezi zi de zi.
Și am avut câteva zile de conectare cu natura și cu mine. Câteva zile în care am fost sinceră cu mine. Și crede-mă, nu e ușor. Nu e ușor să vezi și să accepți unde blochezi tu businessul, unde te minți frumos, dar Doamne, cât de important e.
Am stat cu mine și am răspuns la multe întrebări strategice. Știi tu vorba aia: răspunsurile bune vin din întrebări bune. Și am stat și m-am gândit mult care sunt întrebările potrivite. Și mi-a prins tare bine.
Am ajuns la planificare conștientă de plusurile și minusurile mele ca și lider, de plusurile și minusurile pe care le-am adus eu în business în 2022, de bula în care eram și de ce aveam de făcut ca să ies din ea.
Am ajuns smerită în primul rând. Și asta m-a ajutat să cer expansiunea dintr-un loc sănătos.
Iar la planificare:
- Am reușit să fim sinceri fiecare și să ne asumăm limitele și modul în care blocăm noi echipa. Și a fost prima dată când discuțiile au fost la cu totul alt nivel de maturitate emoțională. Probabil eram și eu acolo în rolul meu.
- Deși la început mi-au zis că sunt puțin nebună, brainstorming-ul de “cum facem cifra de afaceri de 10 ori mai mare în 2023” a curs chiar fain. Am creionat fiecare un plan specific și ne-am întâlnit ulterior să dezbatem. Nu despre cifra e vorba aici, ci despre expandarea minții și a perspectivei. Greu, tare exercițiul. Și deși nu toată lumea a reușit să vină cu un plan de CA*10, fiecare din echipă a venit cu idei potrivite pentru ce urma să devină strategia lui 2023.
- Iar când ne-am setat obiectivul de CA (pe care ni-l doream inițial) pe 2023, părea deja ceva “ușor” de atins. Scopul meu a fost să începem să gândim diferit, să ajungem la strategii diferite, nu să creștem doar puțin cu puțin. Asta pentru că știu că suntem pregătiți să servim mai mulți oameni.
- Am conștientizat ceva ce m-a durut. O dată perspectiva că am stat mai mult în mindset de freelancer și nu de antreprenor și asta a ținut echipa pe loc.
Pentru că eu decideam cum împărțim prioritățile. Iar pe lângă asta, ce a durut cel mai tare să văd, a fost că am avut grijă de toți, numai de businessul meu nu.
Wiseleader a fost clientul căruia i-am alocat cel mai puțin focus, timp, resurse și energie în 2022. Aveam prea mulți clienți pe care să îi servesc. Și nu e nimic altceva decât tiparul meu de a face mai mult pentru ceilalți și mai puțin pentru mine. Și a fost valoros. Cu multă semnificație.
- Am stat aproape o zi să ne conectăm cu viziunea și să o recalibrăm. E important să faci asta la fiecare planificare, dar în special când se întâmplă o creștere mare și se trece de la un nivel la altul. Viziunea capătă noi nuanțe. Și a fost un moment de suflet pentru noi. Am detaliat la ce construim, ce amprentă vrem să lăsăm în urma noastră și cum putem să îl servim mai bine pe clientul nostru. Și a fost inspirațional!
- Am lucrat în brainstorming și cu parte din echipă care sunt colaboratori. Ajută mult! Ajută mult să ai “invitați” care nu sunt full în proiectul tău. Pentru că nu sunt 100% “viciați” și ajută mult ca ideile să fie provocate și obiective.
- În ultima parte, am făcut planning-ul de produse/servicii/proiecte noi, am creionat bugetarea, am refăcut organigrama și am făcut planificarea pe primul trimestru.
- Iar încheierea am făcut-o la restaurant. Ne-am dus să luăm cina într-un loc mișto, cald și am povestit despre cum a fost planificarea pentru noi, care a fost cea mai mare schimbare de perspectivă pe care am avut-o în aceste zile și care e acțiunea pe care musai vrem să o facem, indiferent ce va fi.
A fost cu emoție, cu momente de sinceritate și de apreciere. Și-am încheiat cu ceva specific Wiseleader: ne-am sfătuit și am stabilit pe ce abilitate e important să ne antrenăm pentru a ne atinge rezultatele.
Am încheiat ziua inspirați și pregătiți de câteva zile de teambuilding în sudul Spaniei.
Cam atât, că mă așteaptă colegii să mergem în Safari și strigă la mine să las laptopul.
Am vrut neapărat să îți scriu acest rânduri și să împărtășesc puțin din cum a fost la noi, înainte să plec.
Dacă ai avut planificarea, sper că a fost una eficientă și înțeleaptă.
Dacă nu ai avut-o, planific-o, te rog eu mult! Vorba unei colege din echipă: “indiferent unde voi lucra în viața asta, mi se pare că un business nu mai poate să funcționeze fără o planificare și fără trimestriale”. Mai în glumă, mai în serios, o dată dacă faci planificarea, nu mai vrei fără.
Și da, contează mai mulți factori pentru a avea o planificare eficientă. E important să se pregătească toată lumea, să ai o agendă eficientă, să schimbi contextul, să îți pui întrebările potrivite, să gestionezi înțelept ședința.
Iar dacă nu ai avut încă planificarea și îți dorești structura noastră de planificare, sfaturi de cum să faci să fie eficientă, întrebări strategice care să îți aducă răspunsuri bune pentru a scala businessul și detalii despre cum să setezi sănătos și înțelept obiectivele astfel încât chiar să le atingi, poți profita de Pachetul promoțional Planificare Anuală 2023, cu o reducere de -70%.
În plus, ți-am pregătit si 4 bonusuri care să te ajute în implementare, în valoare de 199 Euro. Găsești toate detaliile aici.
PS: numărul de pachete este limitat, așa că dacă este momentul potrivit pentru tine, grăbește-te să ți-l rezervi pe al tău.